woensdag 15 april 2020

Beeldbellen met Pluriform Zorg

Beeldbellen is één van de nieuwe features van de voorjaarsrelease van Pluriform Zorg. Deze release (2020.1) is per direct beschikbaar voor onze klanten. We spreken Freek Erens, verantwoordelijk voor productmanagement bij Adapcare, over deze nieuwe, zeer gewenste functionaliteit.

‘Vanwege het risico op corona-besmetting, zijn zorgorganisaties op dit moment voorzichtig met het leveren van niet direct noodzakelijke zorg’, aldus Freek. Tegelijkertijd gaat de reguliere zorg gewoon door, Corona-crisis of niet. In sommige gevallen kan de zorg ook op afstand, via beeldbellen, worden geleverd. Met de nieuwe beeldbelmogelijkheden van Pluriform Zorg is dat heel eenvoudig geworden. We hopen hiermee de zorg een extra middel te bieden om regelmatig even contact te hebben met cliënten.’

‘Niet alleen de zorgprofessional, ook cliënten en naasten hebben behoefte aan beeldbellen‘, vervolgt Freek. ‘Het is schrijnend dat familieleden niet meer op bezoek kunnen komen in het verpleeghuis. Voor een dementerende cliënt is bellen vaak lastig, elkaar kunnen zien met een videoverbinding overbrugt de afstand veel beter. Om die reden hebben we het beeldbellen ook geïntegreerd in ons cliëntportaal. Nu worden vaak FaceTime en WhatsApp gebruikt, voor ons was een belangrijke voorwaarde dat het beeldbellen niet alleen eenvoudig maar vooral veilig moest zijn. We maken daarom gebruik van Jitsi, een platform waarin veiligheid en privacy by design geregeld zijn.

Freek: ‘Beeldbellen is beschikbaar in ons webportaal en komt binnenkort ook beschikbaar in onze app Anne. Het is dan mogelijk om een beeldverbinding op te zetten via je smartphone met andere app-gebruikers, maar ook met collega’s en cliënten die Pluriform Zorg gebruiken.’

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden van beeldbellen?

Laat het me weten